1. Haberler
  2. Denizli Haberleri
  3. Denizli’de Eğitim Sen, MEB etkinliğine ‘propaganda’ tepkisi gösterdi

Denizli’de Eğitim Sen, MEB etkinliğine ‘propaganda’ tepkisi gösterdi

featured
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Eğitim Sen Denizli Şubesi, MEB’in Güzel Sanatlar Liseleri’nde planladığı ‘Kim Var?’ etkinliğini, laik eğitim ilkelerine aykırı bularak iptalini istedi.

EGEPRESS HABER MERKEZİ – Eğitim ve Bilim Emekçileri Sendikası (Eğitim Sen) Denizli Şubesi, Millî Eğitim Bakanlığı’nın (MEB) 18 ildeki Güzel Sanatlar Liseleri’nde sahnelenmesini planladığı “Kim Var?” adlı etkinliğe tepki gösterdi. Şube Başkanı Hüseyin Özdemir, Hakkı Dereköylü Güzel Sanatlar Lisesi önünde yaptığı basın açıklamasında, etkinliğin propaganda içerdiğini ve laik eğitim ilkelerine aykırı olduğunu savundu.

‘EĞİTİM KURUMLARI ARKA BAHÇE HALİNE GETİRİLEMEZ’

Özdemir, MEB Ortaöğretim Genel Müdürlüğü’nün 30 Ekim 2025 tarihli yazısıyla duyurulan etkinlikte, “İslam’ın son ordusu”, “Maarif modeline övgüler” ve Bakan Yusuf Tekin’e methiyeler içeren ifadelerin yer aldığını öne sürdü. Özdemir, “Sanatın evrensel ve özgür doğasına gölge düşüren, dini unsurlarla örülmüş bu içerik; eğitim kurumlarımızı siyasal iktidarın ideolojik alanına dönüştürme çabasının yeni bir örneğidir” dedi. Bazı okullarda, etkinliğe katılımın “okulun kapanması” tehdidiyle dayatıldığı iddialarını da aktaran Özdemir, “Hiçbir öğrenci, öğretmen veya yönetici siyasal veya dini içerikli etkinliklere zorla katılamaz. Eğitim kurumları hiçbir siyasi partinin, cemaatin veya ideolojik yapının arka bahçesi haline getirilemez” ifadelerini kullandı.

Eğitim Sen Denizli Şubesi, yaptığı açıklamada MEB’i etkinliği derhal iptal etmeye ve eğitime siyasi-dini müdahalelere son vermeye çağırdı.

Denizli’de Eğitim Sen, MEB etkinliğine ‘propaganda’ tepkisi gösterdi
Yorum Yap

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Giriş Yap

EGEPRESS ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!

Bizi Takip Edin