Yerel seçimler için isimleri netleşen belediye başkanları, gazetecilerle çalışmayı, gazetecilere haber vermeyi ve yerel medyaya reklam vermeyi bıraktı, sosyal medyaya milyonlar liralar akıtıyor. Ekonomik kriz, sansür, işsizlik ve çeşitli baskılar altında zorluk yaşayan yerel haber mecraları, seçimlerin gelmesiyle ekonomik olarak alınan reklamlar sayesinde bir nedze de olsa rahatlayacaklarını düşünüyordu, fakat durum bekledikleri gibi olmadı. Belediye başkan adayları ve hatta muhtarlar, haber mecralarına reklam vermek yerine facebook, Instagram ve Tiktok gibi sosyal medya mecralarını tercih etmeye başladı.
ABD’li ve Çinli firmalara milyonlarca lira akıtan adaylar, mesleği habercilik olan ve aylık ücretlerini zor çıkaran ve çoğu ekonomik kriz nedeniyle kapanma tehlikesiyle yüz yüze kalmış haber mecralarını unuttu. Son günlerde seçimlerin cansız geçmesi ve halkta heyecan yaratmamasının sebeplerinden biri de bu reklam yöntemi. Fakat sosyal medyaya reklam veren siyasilerin unuttuğu bir durum var, algoritma. Sosyal medya platformlarının olgoritmaları yüzünden reklam verdikleri içerik zaten onların taraftarlarına gidiyor, yani eğilimleri kaydeden sosyal medya, dar bir alanda ve aynı siyasi görüşe sahip insanlar içinde kısır bir döngü şeklinde reklamların dönmesine neden oluyor. Haber mecraları ise, gerek gazeteleri, internet siteleri ve sosyal medya mecraları aracılığıyla her kesimden insana hitap ediyor ve özellikle yerel gazeteler sorgulama ve gazetecilik refleksleri nedeniyle seçmenin kafasındaki sorulara da yanıt arayabiliyor. Yani konu sadece reklam değil, söz konusu adayların haberleştirilmesi, kendilerini unutan ve yönünü sosyal medyaya çevirmiş siyasilerin haberleri doğal olarak yerel medyada daha az görünür oluyor. Adayların haberleşmek için sosyal medyayı yoğun olarak kullandığı yerel seçimlerde, birçok aday hayal kırıklığı yaşayacak gibi. Son günlerde yerel medya da, kendilerine karşı tutum alan siyasileri görmezden gelerek tepkisini dile getirmeye başladı.