Kurye Hakları Derneği’ne göre motokuryelerin yaşadığı zaman kısıtlaması, yeterli ekipman ve eğitimlerinin olmaması, İstanbul trafiğinde sürücülerin motosikletlere duyarlı olmaması gibi etkenler kazalara davetiye çıkarıyor.
Rapora göre 2022 yılında motokurye ölüm sayısı Türkiye genelinde 58 olurken 2023 yılında ise, 68’e yükseldi.
Raporda şu ifadelere yer verildi:
İş Güvenliği Uzmanı Deniz İpek, Çok tehlikeli İş Kolunda Güvencesiz İşçiler: Moto Kuryeler başlıklı yazısında “bu denli güvencesiz koşullarda çalışan motokuryelerin çok tehlikeli meslekler sınıfına alınmamasını irdeliyor. Var olan mevzuatın İş Sağlığı ve İş Güvenliği Kurullarının oluşturulmasına ve işçilerin kolektif temsiline izin vermediğini ortaya koyan yazı; işçi sağlığını sağlamak, ağır yaralanmaları ve ölümleri engellemek için işçilerin örgütlenerek temsilcileri aracılığı ile yasaların uygulanmasını denetlemesi ve yeni yasal güvenceleri kazanmaları gerekliliğine vurgu yapıyor.
Rapor, öğrencilik yaparken bir yandan da motokurye olarak çalışan, daha 30 larına gelmeden çalışırken hayatlarını kaybeden iki motokuryeyi yakından ele alıyor. Ankara’da çalışırken trafikte 3 kişi tarafından bıçaklanarak öldürülen Samet Özgül’ün kardeşi Berna Özgül ailece yürüttükleri adalet mücadelesini detaylı şekilde anlatıyor. Karabük’te minibüs çarpması sonucu hayatını kaybeden Tevfik Arayıcı’nın kuzeni Eylem Çalışkan, Tevfik’in sosyal medya paylaşımlarının da izleğinde onu ölüme götüren çalışma şartlarına ışık tutuyor.