Hükümetin enflasyonla mücadelede bulduğu yöntemlerden biri de market fiyatlarının karşılaştırılmasına olanak sağlayan bir internet sitesi. Site sayesinde kullanıcıların ucuz olan ürüne yönlenmesi bekeleniyor. Böylece fiyatlardaki artışın önlenmesi bekleniyor.
Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, Ticaret Bakanlığı ve Merkez Bankası’nın birlikte oluşturup, geçtiğimiz hafta kullanıma açılan marketfiyatlari.org yoğun ilgi gördü. Siteye 1 milyon 760 binin üzerinde tekil kullanıcı giriş yaptı. Sitenin özel rakipleri de var. Çok sayıda başka site de fiyatlar arasında karşılaştırma yapabiliyor.
Bulunmak zorunlu
Sitede, A101, BİM, CarrefourSA, Hakmar, Migros, Tarım Kredi Kooperatifi ve ŞOK zincir marketlerinden fiyat verileri yer alıyor. Aradığınız ürünün hangi markette ne kadar olduğunu karaşılaştırma imkanına sahipsiniz.
Türkiye’de 200’den fazla şubesi olan marketler için sitede bulunmak zorunlu. Diğer marketle isterlerse sisteme katılabiliyorlar.
Sisteme dahil olan marketler günlük değişen fiyat ve stok bilgilerini konum ve şube bazlı olacak şekilde TÜBİTAK Bilişim ve Bilgi Güvenliği İleri Teknolojiler Araştırma Merkezi’nin (BİLGEM) Fiyat Açık Veri Platformu’na iletiyor. Bu veriler sitede yer alıyor.
Bir garip fiyatlar
Ekonomim’in haberine göre nir markette 1 kg çay fiyatı 232 lira iken, aynı çayın yarım kilosu 99 liraya satılıyor. Aradaki fark yüzde 17.1 düzeyinde. Yani aynı ürünün yarım kiloluk paketinden iki tane alınması, 1 kg olarak alınmasından daha ucuza geliyor. 16’lı tuvalet kağıdı bir markette 89 liraya satılırken, başka bir markette 189 lira 95 kuruşa satılıyor.
Yine 600 gramlık tost peyniri bir markette 189.95 lira, başka markette bunun yüzde 27.8 üzerinde yani 242.9 liraya satılıyor.